Talouden ja johtamisen akselilla
Näkemyksiä ja kokemuksia taloudesta, verotuksesta sekä johtamisesta

Palaa blogiin

Yrityksen merkittävin kilpailuetu on kyky uudistua

Yrityksen merkittävin kilpailuetu on kyky uudistua

Lueskelin juuri Markkinointi&Mainonta 17/2015 –lehteä ja kiinnitin huomiota pariin artikkeliin. Jani Virtanen omassa kolumnissaan valottaa ongelmia, joita syntyy, kun kolmekymppinen digiajan ananastukka maalailee yritysjohdolle (kravattimiehelle) ruusuisen tulevaisuuden muotisanojen avulla.

Näistä sanoista on rivakka matka todellisuuteen – muutoksen kuilu, vieraat sanat ja aloittamisen tuska jäädyttävät kravattimiehen.

Ihmettelenkin, miksi asiakaslähtöisyyttä paukuttavat ananastukat eivät ole itse asiakaslähtöisiä.

Toisessa artikkelissa Zeeland Familyn Kirsi Saloranta sanoo, että ensiarvoisen tärkeää tulee olemaan asiakaskeskeisen yrityskulttuurin opettelu organisaation kaikissa kerroksissa.

Hyvin sanottu, mutta miten organisaatio saadaan uudistumaan ja luomaan yhdessä uutta lisäarvoa asiakkaille? Tähän kysymykseen kulminoituu melkein jokainen tapaamiseni yritysjohdon kanssa.

Taito on yrityksen merkittävin kilpailuetu, ja se pitää muuten osata itse. En jää odottelemaan vastausta kysymykseeni, koska se tuntuu viipyvän. Kerron, että yhdessä tekeminen, oppiminen ja kokeileminen olisi hyvä alku, ripaus systematiikkaa soppaan, johtaja seisomaan muutoksen eturintamaan ja kas – olette digitaalisella polulla!

Näistä asioista puhun lisää Digitaalinen taloushallinto yritysten kasvun ja kehittymisen tukena -seminaarissa  4.11.2015 Jyväskylässä. Tutustu seminaarin ohjelmaan ja ilmoittaudu alta:

{{cta(’3d989ab7-6c29-4710-a6e0-384089cc7bf0’)}}

Jos haluat kuulla, miten muut yritykset ovat lähteneet liikkeelle, tule käymään luonani ilmaisessa DigiSparrauksessa.

Kirjoittaja Heikki Halme vetää kauppakamareiden Digitaalinen Polku –ohjelmaa.