Talouden ja johtamisen akselilla

Näkemyksiä ja kokemuksia taloudesta, verotuksesta sekä johtamisesta

Palaa blogiin

Tilitoimiston vaihto kannatti: ei enää virheitä ja enemmän aikaa liiketoiminnan pyörittämiseen

Vuonna 2022 konepaja-alalla toimiva Alumech tuli siihen tulokseen, että tilitoimistokumppanin vaihto oli yritykselle välttämätöntä. He päättivät lähteä etsimään uutta tilitoimistoa, joka pystyisi tarjoamaan parempaa talous- ja palkkahallinnon palvelua ja täyttämään heidän vaatimuksensa. Uuden tilitoimiston valintaan vaikuttivat useat tekijät.

– Tietenkin sopiva hinta oli yksi merkittävä tekijä. Lisäksi halusimme, että palvelu pystytään tarjoamaan meidän toimintamme näkökulmasta tärkeällä Lemonsoft-järjestelmällä ja että raportointi pystytään tekemään englanniksi, olemmehan kansainvälinen yritys, Alumechin perustajiin kuuluva sekä hallituksen puheenjohtajana ja laser- ja levyleikkausyksikön vetäjänä toimiva Esa Pyöriä muistelee kilpailutusprosessia.

Aluksi vaakakupissa painoi vielä yksi valintakriteeri, joka kuitenkin muuttui matkan varrella.

– Ajattelimme, että tilitoimistokumppanin tulisi sijaita lyhyen ajomatkan päässä, jos olisi tarvetta istua saman pöydän ääreen. Onneksi pääsimme siitä ajatuksesta kilpailutuksen myötä eroon. Nyt jälkeenpäin ajatellen emme ole edes kaivanneet sitä, että meidän pitäisi päästä käymään TietoAkselin konttorilla. Asiat ovat hoituneet ihan hyvin Teamsin, puhelimen ja sähköpostien välityksellä, Pyöriä kertoo.

Selkeyttä ja luottamusta käyttöönotosta alkaen

Kun Alumech oli tehnyt päätöksen uudesta tilitoimistokumppanista, heille oli selkeää, että siirtymävaihe vaatisi molemminpuolista yhteistyötä ja panostusta.

– Päivittäiset operaatiot ja asiakastyö ovat meille aina päällimmäisenä, ja siksi tällaiset käyttöönottoihin liittyvät toimenpiteet tuppaavat jäämään helposti sivummalle. Onneksi meille osoitettu käyttöönottohenkilö piti huolta, että kaikki hoitivat hommansa ja huolehti käyttöönoton etenemisestä, Pyöriä antaa kiitosta aktiivisesta käyttöönotosta ja jatkaa:

– Lisäksi arvostan sitä, että jo käyttöönotossa oli mukana ne henkilöt, jotka tulivat hoitamaan meidän asioitamme. Näin pääsimme keskustelemaan yksityiskohdista jo yhteistyön ensimetreillä.

Alumech kokee, että TietoAkselin ammattitaito on helpottanut heidän arkeaan. Verrattuna aikaisempaan, heidän ei ole enää tarvinnut jatkuvasti valvoa tai pyytää tilitoimistokumppaniaan korjaamaan epäselvyyksiä tai virheitä talous- ja palkkahallinnossa, sillä palvelun laatu on ollut erinomaista.

– Asioitamme hoitavat henkilöt ovat ammattitaitoisia ja päteviä. Meidän ei ole tarvinnut missään vaiheessa keskustella miksi tämä on hoidettu näin tai pitäisikö se tehdä eri tavalla. Saamme myös tosi nopeasti vastaukset kysymyksiin ja hyvin harvoin jää asioita mihinkään roikkumaan, Pyöriä kuvailee yhteistyötä.

Ei sijaa katumukselle

Vaikka päätös tilitoimistokumppanin vaihtamisesta aluksi huolestutti ja jännitti Alumechilla, he eivät ole katuneet TietoAkselin valintaa yhteistyökumppaniksi.

– Ei tässä voi olla muuta kuin hyvillä mielin siitä, että asiat ovat sujuneet ilman turhia sekasotkuja ja perään katsomista. Olemme erittäin tyytyväisiä, että valitsimme TietoAkselin. Siinä teimme 100% järkevän päätöksen, Pyöriä kertoo tyytyväisenä.

 


Suomessa ja Puolassa toimiva Alumech on konepaja-alalla toimiva yritys ja strateginen kumppani vaativissa järjestelmätoimituksissa. Yrityksen ydinpainopisteessä ovat alumiini- ja rst-tuotteet sekä mekaaniset kokoonpanot. Korkeaan laatuun, kustannustehokkuuteen ja täsmällisyyteen sitoutunut Alumech työllistää yhteensä noin 50 henkilöä.

Tutustu yritykseen

 


Haluatko apua talous- tai palkkahallintoon?

Ota yhteyttä ja keskustellaan lisää.

Soita 010 3472 898   Lähetä sähköpostia