Talouden ja johtamisen akselilla

Näkemyksiä ja kokemuksia taloudesta, verotuksesta sekä johtamisesta

Palaa blogiin

TietoAkselin 100 % tyytyväisyystakuu tekee talous- ja palkkahallinnon käyttöönotoista riskittömiä

Käyttöönottoprojekti on ratkaiseva vaihe uuden asiakkuuden alussa – ja samalla kriittinen hetki asiakkaan luottamuksen rakentamisessa. TietoAkseli tarjoaa talous- ja palkkahallinnon käyttöönotoille 100 % tyytyväisyystakuun, jonka ansiosta asiakas voi edetä täysin riskittömästi. Samalla varmistamme, että talous- ja henkilöstöhallinnon ulkoistaminen ja tilitoimiston vaihtaminen on helppoa ja sujuvaa. 

TietoAkselin projektipäällikkö Inka Huuskonen kertoo, miten tyytyväisyystakuu toimii käytännössä: 

”Jos asiakas ei ole tyytyväinen käyttöönottoon, hän saa rahansa takaisin. Se on iso lupaus etenkin silloin, kun asiakas vaihtaa koko tuotannonohjauksen tai järjestelmäkokonaisuuden. Voimme kuitenkin antaa sen lupauksen, koska käyttöönottoprosessimme on niin toimiva.”

Sujuva ja riskitön alku yhteistyölle

Tyytyväisyystakuu kattaa kaikki TietoAkselin käyttöönottoprojektiin sisältyvät palvelut – niin taloushallinnon kuin palkanlaskennan – sekä niihin liittyvät toimenpiteet tietojärjestelmissä. Käyttöönoton jokaisessa vaiheessa TietoAkselin kokenut projektipäällikkö varmistaa, että aikataulut, työnjako ja järjestelmäyhteydet ovat kunnossa ennen palvelutuotannon alkua. Käyttöönottoprojektissa myös asiakkaan rooli on tärkeä ja projektipäällikkö ohjaa asiakasta suorittamaan asiakkaan vastuulla olevat tehtävät oikea-aikaisesti.

“Tyytyväisyystakuun mukainen työskentely perustuu tiiviiseen yhteistyöhön asiakkaan kanssa. Käytännössä yhteistyö alkaa yleensä siitä, kun käyttöönottoprojektiin nimetty asiantuntija ottaa yhteyttä asiakkaaseen, esittelee itsensä ja kertoo, mistä lähdetään liikkeelle”, Huuskonen kertoo.

Takuun taustalla on vahva luotto TietoAkselin käyttöönottoprojektimalliin, jota on hiottu yli 10 vuoden ajan ja joka sisältää jopa 200 dokumentoitua työvaihetta sekä tarkastuspistettä suurissa projekteissa. Kokemusta on kertynyt yli 2000 projektista – joista yli 500 viime vuosina 100 % tyytyväisyystakuun puitteissa.

Asiakastyytyväisyys mitataan – ja pidetään

Käyttöönoton jälkeen asiakaspalautetta kerätään systemaattisesti. Viimeisen vuoden ajalta tyytyväisyysaste on ollut keskimäärin 4,4/5 ja Net Promoter Score (NPS) 63, mikä kertoo erittäin hyvästä asiakaskokemuksesta.

”Vaikka takuu aluksi tuntui suurelta lupaukselta, huomasin pian, että meidän prosessi on niin toimiva, ettei sen kanssa tarvitse epäröidä. On helppo luottaa omaan tekemiseen”, Huuskonen kuvailee.

Huuskonen kertoo, ettei hänen omalla projektipäällikköurallaan ole vielä tullut vastaan yhtään hyvitystä vaatinutta tapausta – päinvastoin, asiakaspalautteet ovat olleet kiittäviä. Tyytymättömyyden ilmetessä käytäntö on selkeä: järjestetään tapaaminen, pyritään ratkaisemaan tyytymättömyyden taustalla oleva ongelma ja jos korjausta ei saada aikaan, hyvitetään kyseistä työvaihetta koskeva laskutuserä kokonaisuudessaan.

Prosessi, joka on suunniteltu toimimaan 

Käyttöönotto on suunniteltu niin, ettei asiakkaan tarvitse miettiä mitä tehdä, vaan hän saa selkeät ohjeet ja nimetyt yhteyshenkilöt. Sisäinen projektitiimi varmistaa tiedonkulun: kaikki projektin erityispiirteet ja myyntivaiheessa sovitut asiat ovat projektipäällikön tiedossa jo alusta alkaen. 

”Nimetyn yhteyshenkilön ansiosta asiakas tietää heti kenelle soittaa, jos mitä tahansa haasteita ilmenee. Käyttöönottoprosessi on rakennettu niin, että vaikka tulisi yllätyksiä, homma menee maaliin – meillä on aina varahenkilöt yllätysten varalle ja prosessi pääsee jatkumaan kaikesta huolimatta”, Huuskonen kertoo. 

Talous- ja palkkahallinnon käyttöönottoprojektin kuvaus

Prosessi käyttöönoton taustalla on vahva, jotta asiakkuus saa parhaan mahdollisen alun ja jotta TietoAkselin asiantuntijat voivat keskittyä tuomaan omaa asiantuntijuuttaan pöytään alusta alkaen. 

”Takuu perustuu siihen, että ei ole sattumanvaraista, kuka tekee ja mitä. Meidän prosessi takaa sen, että homma toimii”, Huuskonen kiteyttää. 

TietoAkselin tyytyväisyystakuu lukuina: 

  • Yli 500 onnistunutta käyttöönottoprojektia tyytyväisyystakuun puitteissa 
  • Asiakastyytyväisyys (1–5): 4,4 
  • NPS (Net Promoter Score): 63